انتگرالگیری عددی | numerical integration
در شبیه سازی های فیزیکی/حرکتی ما معمولا با سه کمیت اصلی برداری موقعیت،سرعت و شتاب و سر و کار داریم که
طبق قوانین و معادلات فیزیکی آقای ایزاک نیوتن(روحش شاد)حرکت رو پیاده میکنیم.
روش های گوناگونی برای پیاده سازی حرکت و ادغام این کمیت ها وجود داره،ساده ترین و معمول ترین روش ،روش
Euler هست،اما این روش به اندازه کافی دقیق نیست و معمولا برای اپلیکیشن ها و گیم های ساده به کار میره ...
روش های پیاده سازی که ما اینجا بهش میپردازیم اینا هستن:
Euler
Verlet
RK2
RK4
چرا روش اویلرخوب نیست ؟
شبیه سازی اویلر شاید تو نگاه اول خیلی عالی به نظر برسه، و هیچ مشکلی نداره،اما وقتی حرکت رو تو دنیای واقعی با حرکت شبیه سازی شده مقایسه میکنیم ،تفاوت زیادی احساس میشه
ادامه مطلب ...